Kalendarium

Januari

Årsmöte och "Sanningen om Volvo"

Var med och påverka distrikt Dalarna samtidigt som du får lyssna på en spännande föreläsning om "Sanningen om Volvo".

Vill du vara med och påverka framtiden för distrikt Dalarna? Kom då på årsmötet. Sveriges Ingenjörers distrikt anordnar varje år uppskattade aktiviteter för att öka utbyte och nätverkande mellan dig och ingenjörerna som bor i ditt närområde. Nu är det dags att välja vilka som ska utveckla verksamheten i Dalarna under nästa år och vad de ska jobba med.

Under kvällen kommer du även få ta del av en föreläsning med Magnus Sundemo och han kommer tala om sin bok "Sanningen om Volvo". Han har arbetat på Volvo i närmare 40 år och sett företaget förändras under olika ledarskap och ägarkonstellationer. Att han har haft möjlighet att se företaget inifrån resulterade i boken "Sanningen om Volvo: Från Gyllenhammar till Geely: En radikal fackordförandes berättelse".

I boken belyses tre mycket dramatiska skeenden i Volvo:

• Renualtfusionen som blev Pehr G Gyllenhammars fall
  • Försäljningen till Ford 1999 och om det fackägda Konsortium Jakob som försökte köpa tillbaka bolaget
  • Den otroliga utvecklingen med Geely som ny ägare och bilbranschens spännande men utmanande framtid
Etiketter:
  • Seminarium
  • Dag och tid: 29/1 17:00-20:00
  • Plats: Quality Hotel Galaxen, Jussi Björlings väg 25, Borlänge
  • Passar för: Medlem
  • Anmäl innan: 15 januari
Vi bjuder på kaffe och smörgås under kvällen
Etiketter: