Sveriges Ingenjörer

Vanliga frågor och svar om inloggningen

Här samlar vi frågor och svar om att logga in på sverigesingenjorer.se.

Som medlem kan du logga in och bland annat se och ändra dina uppgifter, utnyttja medlemsförmåner och ta del av vår lönestatistik via Saco Lönesök.

Du beställer mobilt BankID från din bank och laddar ner BankID säkerhetsapp på din mobil eller surfplatta.

Vi har valt mobilt BankID för att vi tror att det är enkelt för dig att använda och säkerställer att dina uppgifter hanteras på ett korrekt sätt.

Du kan också logga in med Freja eID.

Som ytterligare ett alternativ finns möjlighet att logga in med lösenord och sms-kod. Du behöver ett svenskt personnummer eller samordningsnummer och en mobiltelefon som kan ta emot sms.

Inloggning med lösenord - så här kommer du igång:

  1. Beställ inloggning med lösenord
  2. Aktivera med den aktiveringskod som vi skickar med brev till din folkbokföringsadress. I brevet finns vidare instruktioner.
  3. Välj att logga in med det lösenord som du valt vid aktiveringen på inloggningssidan. Ett sms skickas till numret du angett med en kod som du fyller i på sidan. Varje inloggning skapar en ny sms-kod.

Inloggning med mobilt BankID

Börja med att testa ditt BankID, så att det fungerar som det ska. På BankID:s webbplats kan du testa ditt BankID

Prova gärna med en annan webbläsare till exempel Chrome.

Det kan även vara tillfälliga problem hos vår leverantör av BankID. Försök att logga in vid ett senare tillfälle eller kontakta oss på 08-613 80 00 så hjälper vi dig med ditt ärende.

Inloggning med Freja eID

Kontrollera ditt Freja eID. 

Prova gärna med en annan webbläsare till exempel Chrome.

Det kan även vara tillfälliga problem hos våra leverantörer. Försök att logga in vid ett senare tillfälle eller kontakta oss på 08-613 80 00 så hjälper vi dig med ditt ärende.

Inloggning med lösenord

Har du glömt ditt lösenord kan du enkelt beställa ett nytt. Du får instruktioner från oss till din e-postadress. Glömt lösenord.

Om du har bytt e-postadress eller mobilnummer behöver du göra en ny beställning. Beställ inloggning med lösenord.

Får du ingen sms-kod så kan det bero på en tillfällig fördröjning, störning eller att du angett fel mobilnummer. Kontakta din mobiloperatör eller gör en ny beställning.

Saknar du svenskt personnummer hjälper vi dig med dina ärenden på telefon. Kontakta oss på 08-613 80 00.

Till toppen