Kalendarium

Februari

Bryt isen & årsmöte Östergötland

Träffa hockeystjärnan Maria Rooth som kämpat sig fram i en mansdominerad värld. Var samtidigt med och påverka på distrikt Östergötlands årsmöte.

Maria har en lång internationell hockeykarriär bakom sig med allt från spel med killar, collegetitlar som resulterade i upprepade möten och småsnack med USA’s President, mängder av landskamper (265) och medaljer. Maria har fått kämpa för att ta sig fram i en mansdominerad och machopräglad idrott där kvinnor inte har en självklar plats. Högt uppsatta mål, enormt mycket träning och en vilja att bli bäst resulterade i en fin karriär hon gärna berättar om i sin inspirationsföreläsning.

Som f.d. elitidrottare vet Maria vad som krävs för att nå framgång: ett effektivt självledarskap. Det handlar till stor del om förmågan att styra sina tankar och beteenden mot uppsatta mål. Maria ger i sin föreläsning konkreta verktyg till hur man kan utveckla sin förmåga att leda sig själv genom bland annat att ha ett mål i sikte för att veta vart man är på väg, vilket hårt och fokuserat jobb som krävs för att nå dit man vill komma, och den mentala inställningens betydelse för möjligheterna att nå förändring och nå sina mål. Vare sig det handlar om att nå sina säljmål, gå upp eller ner i vikt eller nå ett högt uppsatt mål så kan man applicera Marias tankesätt.

I samband med seminariet har distrikt Östergötland sitt årsmöte, ta chansen att engagera dig och påverka vad som händer i ditt distrikt.

Har du några frågor? Kontakta event@sverigesingenjorer.se.

Varmt välkommen!

Maria Rooth

Föreläsare

Maria Rooth
ishockeytränare och föreläsare

Maria Rooth är en svensk ishockeytränare och före detta ishockeyspelare. Hon deltog i det svenska olympiska damishockeylandslaget 1998–2006. Under landslagskarriären gjorde hon 105 mål på 265 landskamper. Rooth vann tre amerikanska collegemästerskap och fyra svenska mästerskap.

Etiketter:
  • Seminarium