Kalendarium

Februari

Off grid bostäder & årsmöte Skaraborg

Vårgårda Bostäder berättar om fastighetsbolagets satsning på självförsörjande fastigheter. Var samtidigt med och påverka på distrikt Skaraborgs årsmöte.

Tekniken Off grid (självförsörjande) finns redan implementerad i enstaka hus av kreativa ingenjörer. Storleken på Vårgårdas system är helt unik: 6 huskroppar med 172 lägenheter.

Solceller, vätgaslager och bränslecellsteknik gör husen självförsörjande på fastighetsenergi året runt. Vätgaslagret kan försörja fastigheterna i 5 månader. På så sätt skapas förutsägbara och stabila driftskostnader. Tekniken innebär också 100% fossilfri drift. Satsningen är unik och knyter väl an till innovationskraften i Vårgårda men också till Vårgårda Bostäders stora omtanke om miljön.

VD Jan Thorsson från Vårgårda Bostäder kommer att berätta mer om det spännande projektet under denna kväll. Du får även möjlighet att se konstnären Anders Zorns konstsamling som är Sveriges största privata samling, samt andra kända konstnärer.

I samband med seminariet har distrikt Skaraborg sitt årsmöte, ta chansen att engagera dig och påverka vad som händer i ditt distrikt.

Har du några frågor? Kontakta event@sverigesingenjorer.se

Varmt välkommen!

Etiketter:
  • Seminarium
  • Dag och tid: 26/2 18:00-21:00
  • Plats: Jula Hotell, Skara
  • Passar för: Medlem
  • Anmäl innan: 26 februari
Vi bjuder på enklare förstäring
Etiketter:
  • Passar för