Kalendarium

INSTÄLLT EVENT: Studiebesök på Rydberglaboratoriet och årsmöte

Välkommen på studiebesök på Rydberglaboratoriet för tillämpad naturvetenskap. Var samtidigt med och påverka på distrikt Hallands årsmöte.

Välkomna till Rydberglaboratoriet för tillämpad naturvetenskap (RLAS) samt FabLab på Högskolan i Halmstad.

RLAS inkluderar forskare inom maskinteknik, nanoteknik, fysik, kemi, biomekanik, biomedicin, biologi, miljö- och energivetenskap. Forskningen som bedrivs inom RLAS har stor potential att skapa mervärden för samhället genom tekniska och naturvetenskapliga innovationer, exempelvis för framtidens energiförsörjning. Många projekt bedrivs i nära samverkan med näringslivet och/eller den offentliga sektorn.

Professor Bengt-Göran Rosén kommer att visa och berätta kring forskningen och labben kopplade till Materialsystemforskning. Funktionella ytor är deras viktigaste inriktning med mycket industrinära applicerad forskning.

På Fab Lab möts människor från olika discipliner och organisationer för att förverkliga sina idéer. De är välkommen dit för att scanna in och skriva ut modeller i 3D, skära i vinyl, trä och akryl, fräsa ut och löda kretskort, gjuta i silikon och metall, programmera och modellera.

I samband med seminariet har distrikt Halland sitt årsmöte, ta chansen att engagera dig och påverka vad som händer i ditt distrikt. Under dagen kan ni nå de ansvariga på telefonnumrena 070-559 56 86 eller 035-147 118.

Har du några frågor? Kontakta event@sverigesingenjorer.se.

Varmt välkommen!

Ingenjörer i samtal