Sammanslutningen Ingenjörer i Staten är bildad för att driva en lista till Sveriges Ingenjörers fullmäktige som tar tillvara medlemmar i statlig sektors intressen.
Vi vill att Sveriges Ingenjörer ska verka för att:
Vi vill också att Sveriges Ingenjörer är mer aktiva och synliga i statlig sektor.